Já  Michal Skiba

Mobilní nebo responzivní web?


Stále více lidí přichází na webové stránky z jiných zařízení než jen ze stolních počítačů a notebooků. Dle měření NetMonitor začátkem roku 2013 každý pátý uživatel přistupoval na web mobilně, koncem roku 2014 to byl již každý druhý uživatel. Navýc 21. dubna 2015 Google spustil algoritmus, mezi webmastery známý jako mobilegeddon, zvýhodňující při vyhledávání na mobilním zařízení ty weby, které jsou optimalizovány pro mobily (mobile-friendly).


I na vaše stránky návštěvníci stále častěji přistupují z mobilních zařízení. Lidé běžně používají mobily, tablety nebo i jiná zařízení. Těchto zařízení neustále přibývá a nikdo neví, co nám přinese dalších pár let. Jak se k tomu postavit a jak jako majitel stránek řešit přístupnost webových stránek na různých zařízeních?


disktop
mobil

Výhody mobilního webu: Přenáší se po internetu podstatně méně dat než u klasického webu a načítá se rychleji na pomalém internetu. Třeba až 10x méně dat jako klasický web. Je (měl by být) lépe optimalizovaný pro mobilní zařízení z hlediska uživatelského rozhraní a použitelnosti. Může poskytovat možnost přepnutí do klasického zobrazení. Možnost poskytovat odlišný obsah na mobilu a v PC. Můžete se rozhodnout, že nebude celý obsah webu mobilní. Jako mobilní připravíte jen část obsahu, třeba jen podstránku s kontaktními údaji. I když tím ušetříte finance, pro vaše návštěvníky to nebude zrovna výhoda.


Osobní přístup a podpora


Svým klientům se věnuji naplno. Nepoužívám automatizované postupy, ke každému projektu přistupuji individuálně. Můžete se spolehnout na nadstandardní podporu

podpora

Funkčnost a design


Mím cílem je, aby se uživatel co nejrychleji a nejpříměji dostal k informacím, které hledá. Web by měl plnit účel, pro který byl vytvořen a umožnit návštěvníkům snadnou orientaci.

design

Optimalizované pro vyhledávače


Při tvorbě webů používám nejmodernější technologie pro jejich rychlou vyhledatelnost na internetu. Grafika webu je responzivní, vyladěná pro mobily a tablety.

seo

Jak probíhá spolupráce

Na základě Vaší poptávky udělám analýzu a upřesním strukturu webových stránek a jejich design. Doporučím Vám vhodné řešení. Grafik nakreslí grafický návrh webu, který Vám pošlu ke schválení nebo připomínkám. Zkontroluji texty s ohledem na jejich formátování a případně doplním vhodná klíčová slova pro vyhledávače. Po spuštění webových stránek můžete i nadále využívat me služby, např. aktualizaci obsahu, grafiku tiskovin apod.



Viditelnost webu

Investice do webu s malou viditelností představuje vyhozené peníze. Viditelnost webu (web visibility) totiž významně ovlivňuje schopnost webu plnit jeho účel. Pokud na web nikdo nepřijde, nelze přes něj nic prodat, nelze přes něj šířit informace ani budovat značku.

Čím je tedy viditelnost webu vyšší, tím více na něj přichází návštěvníků. Navíc nezáleží jen na vysoké návštěvnosti (kvantitě), ale i na typu a potřebách návštěvníků (kvalitě). Představme si to na jednoduchém příměru – vaše internetová prezentace se na chvíli stane informačním stánkem na příslušném veletrhu. Neviditelný web znamená, že stánek je maličký a zakřiknutě se krčí kdesi za toaletami v rohu haly. Ale i když hned u vchodu vybudujete velikou expozici s dvaceti překrásnými hosteskami, které se celý den nezastaví, neznamená to, že vyděláte.

Návštěvnost máte v tu chvíli vysokou, ale na peníze ji proměníte, jen pokud váš web nabízí to, co návštěvníci chtějí a potřebují. V opačném případě jen stoupají náklady a návratnost investic (ROI) se nikdy nepřehoupne přes stovku. Právě proto viditelnost webu vyžaduje i kvalitu návštěvnosti.



VIDĚT!



Také weblog jako nejjednodušší způsob publikace aktuálních informací může sloužit pro budování obsahu, který vyhledávače přiláká. Dobře spravovaný oborový weblog však dokáže zvýšit viditelnost webu sám o sobě – často o něm například píší novináři, mluví se o něm offline a nezřídka jej odkáže i přímá konkurence. Důležitou výhodou weblogu je i jeho význam pro public relations, umožňuje poměrně jednoduchým způsobem zvyšovat důvěryhodnost společnosti.

Do další skupiny patří aktivity kolem online reklamy. Viditelnost webu příliš neovlivní, jaký si zvolíme reklamní formát (grafická reklama, většinou bannery, či naopak PPC reklama) či jakému platebnímu modelu (PPT, PPV, PPC či dokonce PPA) dáme přednost, forma záleží spíše na konkrétních cílech webu a na výši rozpočtu. Mezi zřejmé výhody online reklamy oproti ostatním způsobům zvyšování viditelnosti patří rychlý efekt a dobrá měřitelnost.

Podobně jako zmiňovaný weblog i email marketing zajišťuje opakovanou návštěvnost. Zatímco u weblogu předpokládáme, že si návštěvník stránky zapamatuje a bude je navštěvovat sám, u email marketingu zůstává aktivita na naší straně. V obou případech je však stejně důležité přinášet informace užitečné pro uživatele.

Zbývá nám virální marketing, aktivita s velkým potenciálem pro viditelnost, ale s obtížnou realizací. Je to lákavá představa – zapojit samotné uživatele webu do šíření reklamního sdělení. Obtížné však bývá vymyslet jádro tohoto sdělení tak, aby virální kampaň skutečně fungovala.